تحقیق در مورد سیستم عامل ویندوز

دسته بندي : فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT
تحقیق در مورد سیستم عامل ویندوز


مقدمه:

رایانه در زندگی امروز به عنوان جزء جدا نشدنی از زندگی مطرح شده و علم و آشنایی با آن یكی از مسائل مهم در جامعه امروزی به حساب می‎آید. به همین دلیل سعی كرده‎ایم با آموزش قسمت كوچكی از این دنیای بزرگ شما را با یكی از چندین شاخه این علم آشنا كنیم.

رایانه در جای جای زندگی ما رخنه كرده و هر فردی به نوعی با آن سر و كار دارد. به عنوان مثال این علم در پزشكی، آموزش، سینماو… كاربرد دارد.

علم رایانه به دو بخش عمده تقسیم می‎شود كه عبارتند از نرم‎افزار و سخت‎افزار كه در این كتاب می‎خواهیم با یكی از شاخه‎های علم نرم‎افزار آشنا شویم.

خود نرم‎افزار به چندین جزء كوچك‎تر تقسیم می‎شود كه از جمله

آن می‎توان به سیستم‎های عامل، بازی، آموزشی، كاربردی، گرافیكی، صوتی و تصویری و… اشاره كرد.

از ابتدای ساخت رایانه‎ها، سیستم عامل به عنوان رابط بین كاربر(انسان)و رایانه(ماشین) مطرح بوده‎است. به همین دلیل این بحث به عنوان یك بحث پایه‎ای در تمامی دوره‎ها مد نظر بوده و در این كتاب به صورت ساده به توضیح این مبحث خواهیم پرداخت.

در ابتدا مقدمه‎ای كوتاه در مورد سیستم عامل آورده‎ایم.

همان طور كه قبلاً نیز گفته شد تعریف كلی و عمده در مورد سیستم عامل عبارت است از سیستم عامل رابط بین كاربر(انسان) و رایانه(ماشین) است. به عبارت دیگر می‎توان گفت سیستم عامل به عنوان مترجم عمل می‎كند و خواسته‎های كاربر را به زبان ماشین تبدیل می‎كند و در نتیجه‎ی تجزیه و تحلیل اطلاعات توسط رایانه آنها را دوباره به زبان قابل فهم برای كاربر نمایش می‎دهد.

به صورت ساده می‎توان گفت سیستم عامل آشنا به دو زبان (انسان و رایانه) است و به همین دلیل می‎تواند مانند یك مترجم عمل كند.

اجازه دهید در ادامه با مثالی ساده این مطلب را بیشتر توضیح دهیم. فرض كنید یك مربی فوتبال از كشور انگلستان برای راهنمایی و هدایت تیم ملی فوتبال ایران به كشور ما آمده باشد.

یكی از مشكلات این امر آشنا نبودن مربی و بازیكنان به زبان یكدیگر است، اگر مترجمی وجود نداشته باشد هر قدر مربی و بازیكنان شایستگی داشته باشند نمی‎توانند شایستگی‎های خود را به نمایش بگذارند، پس می‎توان گفت در این موضوع نقش مترجم مهمترین عامل موفقیت تیم است.

حالا مثال را با موضوع مورد نظر خودمان مطابقت می‎دهیم، فرض كنید بازیكنان، كاربران رایانه باشند، مترجم سیستم عامل و مربی رایانه باشد می‎توان نتیجه گرفت در علم رایانه هم سیستم عامل مهمترین و اساسی‎ترین مسئله است.

تاریخچه‎ی سیستم عامل:.................
دسته بندی: فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT

تعداد مشاهده: 979 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات: 58

حجم فایل:46 کیلوبایت

 قیمت: 29,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: