گزارش کارآموزی كارخانه ايران بافت كار(قطب صنعتي خمين)

دسته بندي : فنی و مهندسی » نساجی
گزارش کارآموزي كارخانه ايران بافت كار(قطب صنعتي خمين)در 73 صفحه ورد قابل ويرايش

فصل اول:آشنايي با کارخانه ريسندگي ايران بافتکار

ريسندگي و بافندگي يکي از نيازهاي مهم جامعه محسوب مي شود. به گونه اي که مي توان گفت افراد بدون استفاده از آن حتي قادر به زندگي کردن نيستند.در کشور ما براي بر طرف کردن اين نياز تلاش هاي زيادي شده است و کارخانه هاي نساجي متعددي اعم از خصوصي،دولتي و تعاوني در مناطق مختلف کشورمان احداث شده و تعداد زيادي نيز در حال احداث مي باشد.

در اين گزارش کارآموزي ،کارهايي که براي احداث يک کارخانه،مراحل،ماشين آلات مختلف توليد، وظيفه هريک از ماشين آلات،ساختمان،ماشين آلات،اعمالي را که ماشين آلات انجام مي دهند،کليه مراحل توليد نخ، بسته بندي نخ و به طور کلي در مورد کليه سالن هاي اين کارخانه توضيح داده مي شود.

در ابتداي امر تاريخچه مختصري از اين صنعت را بيان کرده تا دانست که اين صنعت چه ريشه اي

دارد و به گونه ايست که انسان از ابتداي خلقت سعي بر بر طرف کردن نياز به پوشش را داشته سپس به بيان ارزيابي هاي صنعتي و اقتصادي پرداخته شده است.بعد از آن در مورد مواد اوليه براي توليد محصولات،در مورد سالن ها،کار هريک از ماشين آلات توليدي و نحوه ي عملکرد آنها ، وظايف هريک از کارگران و سيستم تهويه کارخانه صحبت خواهد شد.

1-1 مقدمه:

ريسندگي و بافندگي از سال هاي دور به صورت ابتدايي در بين انسان ها وجود داشته است.به طوري که ريسيدن و بافتن را بني آدم،با دست تجربه کرده است و توانسته با دستگاه هاي کوچک دستي به آن تحول بخشد و بتواند آن را به صورت آسانتر انجام دهد.

او توانسته است در طول تاريخ و زندگي خود ا لياف موجود در طبيعت را شناخته و با آن پارچه ببافد و سپس از شناخت ا لياف مصنوعي توانسته به تحولي دست يابد و با توليد اين ا لياف (ا لياف مصنوعي) بتواند پارچه هايي حتي بهتر از گذشته توليد بنمايد.

صنعت ريسندگي و بافندگي از قرن يازدهم هجري وارد کشورمان شده است و از آغاز قرن چهاردهم اولين کارخانه هاي ريسندگي و بافندگي در ايران احداث شده اند و با آوردن دستگاه هاي نساجي از خارج از کشور توانستند نخ و پارچه را به صورت ماشين توليد نمايند.

انسان ها توانستند با استفاده از تفکرات و خلاقيت هاي خود صنعت نساجي را گسترش داده و بتوانند محصولات ديگري مانند فرش،موکت و پتو و ...... را توليد نمايند.

ريسندگي و بافندگي در ايران همانند بسياري از صنايع ديگر به سرعت در حال رشد و ترقي ميباشد و ايران توانسته است با احداث کارخانه هاي متعدد نساجي،ريسندگي و بافندگي را گسترش داده و حتي توانسته کالا هاي توليدي خود را به کشور هاي ديگر نيز صادر نمايد.

اکنون به جرأت مي توان گفت که اين صنعت بعد از صنعت نفت دومين صنعت بزرگ کشور محسوب مي شود و با تلاش هاي بسياري که در اين زمينه شده است روز به روز در حال رشد و ترقي مي باشد.

1-2 تاريخچه صنعت ريسندگي و بافندگي:

فطرت ذاتي پوشش انسان انديشمند در گذر زمان تفکر درباره تأمين اين نياز داشته است. با گذشت زمان انسان دريافته است که با تاباندن شاخه هاي برخي از درختان مي توا ند آن ها را به صورت طناب در بياورد و به وسيله آن طناب ها توانستند بسياري از مشکلات خود را بر طرف کنند و بعدها با کشت پنبه و تاباندن آن توانستند طناب ها را به صورت نازکتر توليد نمايند که همان نخ ناميده مي شود.

مدتها بعد يافتند که با نخ هاي توليد شده مي توانند آن ها را به صورت تار و پود در کنار يکديگر قرار داده و پارچه ببافند.آن ها ريسيدن و بافتن را با دستگاه ها و ابزار آلات ساده تجربه کردند.

دستگاه هايي که آن ها را در ابتدا با چوب مي ساختند و به وسيله آن نخ و پارچه را توليد مي کردند.آن ها دستگاه هاي ساخته شده توسط خود را با دست مي چرخاندند و به سختي کار ريسيدن و بافتن را انجام مي دادند.

آن ها پارچه هاي بافته شده را توسط رنگ هاي طبيعي موجود در طبيعت رنگ مي کردند که در ابتدا بعد از شستن ، رنگ آنها از بين مي رفت؛اما با تلاش هاي زيادي که انجام دادند توانستند رنگها را طوري با نخ ها ترکيب کنند که رنگ خود را حفظ کند. با توليد نخ و بافتن پارچه تحولي در پوشش انسان به وجود آمد.آن ها توانستند ا لياف کاني و نباتي را در طبيعت شناخته و ا لياف مصنوعي را نيز کشف نمايند.آن ها با شناخت ا لياف مصنوعي توانستند بيش از گذشته صنعت ريسندگي و بافندگي را گسترش داده و پارچه ها و لباس هاي متنوع را توليد نمايند.صنعت ريسندگي و بافندگي تنها به بافت پارچه محدود نشد و توانستند با استفاده از آن کالاهاي ديگري همچون گليم،فرش و پتو نيز توليد نمايد.

صنعت ريسندگي و بافندگي از قرن يازدهم تا کنون مدام در حال پيشرفت و توسعه بوده است و هر دفعه با اختراع يک دستگاه جديد کار اين صنعت متنوع شده و به صورت جديد تر و آسانتر از پيش کار خود را ادامه مي دهد و حتي پارچه ها نيز در طول زمان دوره به دوره متنوع تر مي شود و اليافي که در بافت آن ها به کار برده مي شود،در طول زمان تغيير پيدا مي کند.

دلايل تحولات صنعت نساجي به غير از مسائل اقتصادي و تکنيکي توليد،به عوامل زير نيز بستگي داشته است:

الف)ازدياد سريع جمعيت در قرن نوزده و بيست سبب شد تا نياز به افزايش توليد کارخانجات نساجي و در نتيجه افزايش توليد ماشين آلات نساجي،بيشتر مي شود.

ب)پيشرفت سريع ساير صنايع و در نتيجه کمبود کارگر و بالا رفتن دستمزد در اين صنايع باعث شده که کارگران صنعت نساجي به صنايع ديگر روي آورند.در اين مورد تنها راه حل عملي،اتوماتيک کردن ماشين ها براي کم کردن نياز به کارگر و به موازات آن افزايش توليد ماشين آلات به منظور قادر ساختن کارخانجات توليدي به پرداخت دستمزد بيشتر بود .

ج)بالا رفتن تبديل ماشيني و تحول روز افزون در زندگي عامه مردم سبب شد تا ميزان مصرف منسوجات سرانه افزايش يابد.

1-3 کارخانه ايران بافتکار(قطب صنعتي خمين):

اين کارخانه،کارخانه ريسندگي مي باشد و در قطب صنعتي خمين واقع شده که محصولات آن ، نخ هاي استري شده،کشباف،فردار،نخ هاي تکسچرايز شده،اسپانتکس،استرچ،نخ هاي فانتزي،نخ هاي پلي استر،پلي آميدست،نيمه ست،نخهاي ساده رنگي ، تابدار ،اينتر مينگل،کو مينگل، معمولي، ميکروفيلامنت،نخ هاي پوشانده شده،حجيم،بالک،نخ هاي مخملي،نخ هاي تکس سپان،نخ هاي مغزي ريسيده شده،نخ هاي مرکب تکچره هواP.T.T و کاتيونيک مي باشد،که اين محصولات بستگي به سفارشات داده شده از کارخانه هاي مختلف براي توليد محصولات بعدي دارد.

مثلاً کارخانه هاي توليد لباس هاي زمستاني،نخ شيلنگ،تريکو و جوراب از نخ هاي استري شده،کشباف و فردار استفاده مي کنند و سفارش اين گونه نخ ها را به اين کارخانه مي دهند.

اين کارخانه جزء بخش خصوصي محسوب مي شود و در سه شيفت کار مي کند و 14 کارگر در اين کارخانه مشغول به کار هستند.

1- 4 ميزان توليدات کارخانه:

ميزان توليدات روزانه سه تن و سيصد مي باشد.

1-5 جواز تأسيس کارخانه و موقعيت جغرافيايي کارخانه-نوع محصولات تعداد کارکنان-ارزش ماشين آلات-مساحت زمين-آب و سوخت مصرفي ساليانه:

« ويژه توليدي، طراحي و مونتاژ»

(جايگزيني)

به موجب ابن جواز به شرکت ايران بافتکار اجازه داده مي شودتا در زمينه

توليد به شماره کد و ظرفيت

نخ اير تکسچرايزينگ 1711356 1583 تن

نخ تکسچرايزينگ يا استرچ 1111355 4322 تن

پارچه روکش صندلي لمينت شده 17291215 Kg 4000000

نخP.P 17111352 2500 تن

در استان مرکزي شهرستان خمين نسبت به احداث واحد صنعتي با مشخصات ذيل اقدام نمايد.

کل سرمايه ثابت هفتاد و سه هزار ميليون ريال (در زمان بهره برداري کامل)

تعداد کارکنان:

واحد توليدي 43 نفر

واحد پشتيباني 10 نفر

ارزش ماشين آلات:

ارزش ماشين آلات داخلي 10000 ميليون ريال

ارزش ماشين آلات خارجي 7 ميليون دلار

مساحت زمين: 21400 متر مربع

سطح زير بنا: 10000 متر مربع

توان برق: 1400 کيلو وات

آب مصرفي: 9000 متر مکعب در سال

سوخت مصرفي ساليانه:

گاز طبيعي 4000 متر مکعب

نفت گاز 1000 متر مکعب

نفت سياه 1000 متر مکعب

ضمنا اعلاميه تأسيس شماره 10653/102 مورخ1/11/1381 و ابن جواز جايگزين مي گردد.

کد محصولISIC مي باشد.

توضيح اينکه: به استناد شماره 5025763 مورخ 31/3/1382 معاونت برنامه ريزي،توسعه و فن آوري وزارت صنايع و معادن واژه اعلاميه تأسيس به جواز تأسيس تغيير يافته است.

تذکرات:

1)دارنده اعلاميه تأسيس موظف به رعايت ضوابط و مقررات زيست محيطي،حفاظت و بهداشت کار مي باشد.

2)دارنده اعلاميه تأسيس در زمينه مواد غذايي و بهداشتي ملزم به رعايت حد اقل فاصله واحد توليدي خود به مسافت يک کيلو متر از مراکز آلوده کننده نظير گاو داري،مرغداري،کشتارگاه ها،کانال هاي رو باز فاضلآب،ريخته گري و ......... مي باشد.

3)دارنده اين اعلاميه تأسيس پس از ايجاد واحد و احراز شرايط بهره برداري بايد نسبت به دريافت پروانه بهره برداري اقدام نمايد.

4)به منظور شفاف سازي اطلاع رساني چنانچه دارنده اعلاميه تأسيس ظرف مدت يک سال از تاريخ صدور از اقدامات اجرايي نظير تأمين محل مناسب براي اجراي طرح،سازمان صادر کننده اعلاميه را مطلع ننمايد اين اعلاميه از درجه اعتبار ساقط خواهد بود.

5)وزارت صنايع و معادن در قبال اين اعلاميه تأسيس هيچ گونه تعهدي در خصوص تأمين منابع اعم از ريالي و ارزي در موارد اوليه نخواهد داشت.

6)اينجانب شرکت ايرانبافتکار دارنده اعلاميه تأسيس با اطلاع از موارد فوق الذکر خود را ملزم به رعايت مفاد آن مي دانم . دارنده جواز تأسيس موظف است هر شش ماه يکبار گزارش عملکرد خود مبني بر پيشرفت طرح را بر اساس فرم هاي تنظيمي به اطلاع مراجع صادر کننده برساند . ضمنا بند 4 حذف و بعد 7 جايگزين گردد.

7)مدت اعتبار جواز تأسيس از تاريخ صدور يک سال بوده و تمديد آن توسط مرجع صادر کننده مربوط به احراز شرايط زير مي باشد.

الف:اجاره محل و امکانات مناسب براي اجراي طرح مورد نظر(حد اقل به مدت يک سال)

ب)تهيه زمين مناسب و اقدام به عمليات ساختماني بخش هاي توليدي طرح مورد نظر.

1-6 هدف هاي احداث کارخانه:

براي احداث اين کارخانه هدف هاي بسيار وجود داشته است که از مهمترين اين هدف ها مي توان به رفع نياز هاي جامعه اشاره کرد.زيرا همان طور که همه ما مي دانيم يکي از کالا هايي که مردم هر جامعه به آن نياز دارند و هميشه در جهت آن کوشش مي کنند نياز به کالا هايي است که از طريق ريسندگي و بافندگي بدست مي آيد.

يکي ديگر از اهداف کارخانه فوق الذکر،رفع بيکاري و ايجاد اشتغال براي جوانان است تا بتوان از اين طريق تاحدي اين معضل را برطرف کرد.

از جمله مهمترين و اساسي ترين هدف هاي ايجاد اين کارخانه اين بوده است که اين صنعت را توسعه داده و بتوانيم با بهتر کردن کيفيت اين کالا ها نظر مشتريان خارجي را جلب نموده و کالا را به خارج کشور صادر نموده تا از اين طريق به اقتصاد جامعه نيز کمک شاياني شود.

البته يکي از هدف هايي که شايد بدون آن هيچ کارخانه اي احداث نشود،کسب سود نيز مي باشد .

1-7محدوديت ها و مشکلات احداث کارخانه:

براي احداث اين کارخانه مشکلات زيادي وجود داشته است . يکي از مهمترين اين مشکلات کمبود بودجه است،زيرا؛ماشين آلات اين بخش از صنعت بسيار گران قيمت مي باشد و زمين آن بايد بسيار وسيع باشد.

زميني که جهت نصب ماشين هاي ريسندگي آماده مي شود،بايد سفت و سخت باشد که بعد از نصب ورگلاژ ماشين در اثر ارتعاشات پي در پي ترک بر ندارد و يا نشت نکند و ماشين از رگلاژ نيفتد و بر همين اساس شرکت ممکن است با کسري بودجه مواجه باشد.

براي جبران اين کمبود شرکت مجبور به گرفتن وام و يا شريک شدن با افراد ديگر و فروش سهام مي شود. از مشکلات ديگر احداث کارخانه انتخاب افراد شايسته و ماهر براي سرپرستي کارخانه ميباشد.

1-8 بررسي اقتصادي طرح صنعتي :

جامعه به کارهاي بسيار زيادي نياز دارد که اگر هر يک از آنها با کمبود عرضه مواجه شود ، جامعه دچار مشکلات شده و مجبور به وارد کردن آن کالا از خارج کشور است. از آن جا که نخ توليدي کارخانه هاي ريسندگي براي بسياري از کارخانه هايي که مواد اوليه آن ها نخ است بسيار مورد تقاضا است.پس دولت احتياج به کارخانه هاي ريسندگي فراواني داردکه نخ را توليد نمايد.

با تلاش هايي که دولت در تحقق بخشيدن به اين امر انجام داده است، توانسته تا حد امکان اين تقاضا را بر طرف نمايد. اما به دليل اينکه اين صنعت به گونه اي است که در خارج از کشوز نيز متقاضي دارد، هنوز جا براي توسعه آن وجود دارد و نيز مي توان در اين صنعت بيش از پيش سرمايه گذاري کرد.

1-9 مواداوليه:

الياف ماده اوليه صنعت نساجي است. خصوصيات اصلي يک ليف عبارتست از نسبت فوق ا لعاده زيادطول به قطر آن، استحکام، لطافت، کشساني(الاستيسيته)، جذب رنگ و قابليت ريسندگي که باعث سهولت تاب دادن الياف و در نتيجه باعث افزايش قدرت نخ مي شود.

الياف نساجي به دو دسته متمايز وبه نام هاي ا لياف کوتاه و فيلا منت طولاني معروفند. ا لياف پشمي و پنبه اي از گروه اولند، اين گونه ا لياف در عمليات ريسندگي تبديل به نخ مي شود.

ا لياف مصنوعي از گروه دوم اند و طول آنها ممکن است به صدها يا هزاران متر برسد. اين گونه الياف را در بعضي موارد به اندازه هاي معيني مي برند و به صورت ا لياف کوتاه در مي آورند.

نخ هايي که از فيلامنت طولاني تهيه مي شوند، معمولا از 100- 15تک رشته بسيار نازک تاب داده شده بدست مي آيند. در بعضي موارد ممکن است در تريکو بافي ازتک فيلامنت و چند فيلامنت استفاده شود. انواع جوراب هاي زنانه و مردانه از اين گونه مواداست. از تک فيلامنت هاي ضخيم در موارد غير از نساجي نيز استفاده مي شود.

خصوصيات پارچه، بستگي به عوامل مختلف از جمله روش بافتن (بافندگي و يا تريکو بافي ) ، درجه تاب ، ضخامت و نازکي نخ دارد.

طبقه بندي ا لياف که شامل کليه ا لياف طبيعي و مصنوعي است کار بسيار مشکل و شايد هم غير عملي است. با توجه به انواع زياد ا لياف طبيعي چه ا ليا في که مصرف نساجي دارند و چه بسياري از ا لياف طبيعي به ويژه گياهي که مصرف نساجي ندارند ، مي توان نتيجه گرفت که نمي توان تمام الياف را در يک طبقه بندي کلي قرار داد .

اليافي را که در صنايع جديد نساجي مورد استفاده قرار مي گيرند به دو طبقه اصلي ا لياف طبيعي و الياف مصنوعي تقسيم مي شوند که هر يک از اين دو طبقه شامل گروه هاي فرعي ديگري مي شوند . الياف طبيعي مانند پشم و پنبه، ا ليافي هستند که به طور طبيعي فراهم مي آيند .ا لياف مصنوعي به اليافي گفته مي شود که به خودي خود وجود ندارند و با استفاده از مواد خام اوليه و يا ساير مواد شيميايي و يا به کار بردن روش هاي صنعتي تهيه مي شوند.

مواد اوليه اين کار خانه poy مي باشد که جزء دسته مصنوعي به حساب مي آيد. Poy مورد نظر را با استفاده از مواد شيميايي و به کار بردن روش هاي صنعتي تهيه مي کنند.

poy از مجموع رشته هاي کوچکتري که آن را اصطلاحا فايبريل مي نامند،به وجود مي آيد وهر فايبريل نيز مرکب از مولکول هاي زنجيري (ماکرو مولکول)است که کم و بيش به موازات همديگر در محور طولي فايبريل قرار دارند وبه وسيله زنجيرهاي عرضي در بعضي نقاط به همديگر متصل مي شوند. از اين رو بين قرار گرفتن مجموع فايبريل در يک ليف با مجموعه ي ماکرو مولکول در يک فايبريل،شباهت زيادي است.

اگرچه به طور کلي،ماکرو مولکول در محور طولي الياف قرار دارند ولي الزاما به موازات همديگر قرار نمي گيرند.بلکه در بعضي از قسمت ها به صورت آرايش يافته،منظم و بلورين قرار دارند و در قسمت هاي ديگر ممکن است بي نظم باشند.

زنجيرهاي طولي ماکرو مولکول به وسيله پيوند کوالانس نگه داري مي شوند به طوري که شکستن آن ها احتياج به عوامل قوي دارد .ولي نيرو هايي که به وسيله ي پيوند هاي عرضي،زنجيرهاي مجاور طولي را به هم متصل مي کنند. الياف مصنوعي نسبت به ا لياف طبيعي معمولا داراي آرايش مولکولي بيشتري هستند.


-1 وظايف کارگران:

هريک از کارگراني که در کنار دستگاه ها کار مي کنند ، بايد با کارهاي زير آشنا باشند.

1. شناسايي ابزار کار

2.شناختن انواع روغن ها ،گريس ها،زمان هاي روغنکاري و گريسکاري از قسمت هاي مختلف دستگاه

3.کم و زياد کردن سرعت دستگاه ها.

4.طريقه سفارش دادن و تهيه قطعات و لوازم مورد نياز از داخل و خارجاز کشور.

5.عيب يابي و طريقه رفع عيب

6.سرويس و نگهداري دستگاه ها.

7.راه هاي جلوگيري از حادثه هنگام تعمير و راه اندازي دستگاه ها.

در طول سال که از دستگاه استفاده مي شود،نظافت ماشين بايد در هر شيفت ککار يک مرتبه به طور سطحي و در هر هفته يک بار کامل انجام شود.

بايد روغنکاري و گريسکاري به طور مداوم انجام شود؛چون دستگاه هاي اين کارخانه جهت روغن کاري به سيستم لوله کشي و پمپ روغن مجهز است بايد توسط کارگر کنترل شود که شيلنگ ها قطع يا از مدار خارج نشده باشد.

هدايت poy ها (مواد اوليه) از قفسه ها به دستگاه هاي مورد نظر نيز بر عهده کارگران است .

همچنين کارگران بايد به چراغ هاي چشمک زن هر پزيشن توجه داشته باشند و اينکه نخ اگر بريده شود،آن را اصلاح نمايند.

بيشتر اشکالاتي که براي ماشين ها به وجود مي آيد،به علت پيچيده شدن نخ به دور يا تان و يا ممکن است ،به علت بي توجهي کارگران نسبت به خارج کردن آن ها باشد. بنابراين اگر کارگران در هنگام کار کردن با ماسين ها،اين نکات را مورد توجه قرار دهند و اين نکات به آن ها آموزش داده شود،کمتر دجار مشکل خواهند شد.

در بعضي مواقع قطعات معيوب و آسيب ديده در کارگاه ها ساخته مي شود و گاهي قطعات،بايستي سفارش داده و از ساير شرکت ها خريداري و وارد شوند.

6-2 مسايل ايمني مربوط به کارگران:

ايمني کارگران در محيط کارخانه بسيار قابل اهميت است. کارخانه از جمله مکان هايي است که در آن احتمال وقوع سانحه براي افراد بالا مي باشد. تنها با رعايت نکات ايمني است که مي توان محيط امني براي کار ايجاد نمود.

1. بنابراين بايد به هر فرد در ارتباط کاري که به عهده او گذاشته شده ،آموزش لازم داده شود.

2.وسايل حفاظت فردي هرچند وقت يک بار بايد بازرسي و در صورت لزوم تعويض شوند.

3.اافرادي که با دستگاه ها کار مي کنند،بايد با طرز کار آن به طور کامل آشنا شوند.

4.کارگران بايد حتماً بيمه شوند.

6-3 بررسي ميزان ضايعات هر قسمت کارخانه:

هر قسمت از کارخانه کارگران ضايعات را که مي تواند به صورت نخ کشيده شده يا نکشيده شده باشد در مکان هاي مخصوصي جمع آوري مي کنند. ميزان ضايعات هر قسمت به صورت روزانه گزارش مي شود. ميزان ضايعات ،در هر قسمت نشان دهنده دقت و کنترل دستگاه ها توسط کارگران آن قسمت است. در صورتي که ميزان ضايعات در يک قسمت از حد معين بيشتر شود، اين موضوع به مسئول آن قسمت گزارش مي شود تا نحوه عملکرد کارگران و دستگاه ها مورد بررسي و کنترل قرار گيرد.

6-4 ويژگي هاي انباري که مواد اوليه در آن نگهداري مي شوند:

انبار از مکان هايي است، که وجود گرد و غبار در آن باعث به خطر افتادن سلامتي کارگران مي گردد.

متناسب با وضعيت انبار و ميزان گرد و خاک موجود در آن به تعداد لازم هواکش نصب شده است. نصب هواکش به گونه اي صورت گرفته است که گرد و غبار را از يک منطقه به منطقه ديگر انتقال نمي دهد.

دماي محيط نيز از عوامل مؤثر در سلامتي انسان و بازدهي کار او مي باشد. بنابراين از وسايل حرارتي براي گرم کردن محيط انبار در زمستان و از وسايل برودتي در تابستان در اين کارخانه استفاده مي شود.





پيشنهادات:

در هر قسمت در درجه اول بايد به حفظ سلامتي کارگران توجه شود. در سالني که دستگاه جت (air jet) قرار دارد،سرو صداي زيادي وجود دارد. بنابراين پيشنهاد مي شود براي اينکه سر و صدا کارگران را آزار ندهد، از گوشه هايي که مخصوص اين کار است،استفاده کنند.

ميزان نور در سالني که دستگاه تکسچرايزينگ قرار دارد،به نظر کافي نمي رسسد که اين موضوع در هنگام وارد شدن از محيط خارج سالن قابل تشخيص است . بنابراين پيشنهاد مي شود از وسايل روشنايي بيشتري در اين سالن استفاده شود. ولي سا لن هايي که دور تا دور سا لن در يا پنجره وجود دارد از نظر روشنايي مشکل چنداني وجود ندارد.

سالن هايي که در آن دستگاه air jet و covering قرار دارند،به دليل وجود هيتر هاي با حرارت زياد که در ساختمان دستگاه ها قرار دارند،دماي بسيار بالايي دارند و هواي اين سالن ها بسيارگرم است؛ با وجود اينکه وسايل خنک کننده نيز در اين سالن ها وجود دارد. بنابراين پيشنهاد مي شود که تعداد اين وسايل خنک کننده بيشتر شود تا هواي مطبوعتري ايجاد شود.
دسته بندی: فنی و مهندسی » نساجی

تعداد مشاهده: 1099 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 73

حجم فایل:149 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: