طرح توجیهی گاوداري توليدي

دسته بندي : کارآفرینی » دام و طیور
طرح توجيهي گاوداري توليدي در 36 صفحه ورد قابل ويرايش


فهرست مطالب صفحه 2

مقدمه صفحه 4

نام و نشاني شركت صفحه 6

خلاصه مديريتي صفحه 7

نوع صنعت ، سازمان و... صفحه 8

برنامه بازاريابي صفحه 9

مشتريان صفحه 10

توزيع صفحه 10

برنامه هاي طرح و توسعه صفحه 11

تبليغات صفحه 12

برآورد نيروي انساني صفحه 13

چارچوب قانوني و عوامل محيطي صفحه 14

مراحل و روش توليد صفحه 15

برآورد فضاي مورد نياز صفحه 15

جدول (زمين) صفحه 17

تسطيح و محوطه سازي صفحه 17

ساختمانها صفحه 19

تاسيسات صفحه 20

ابزارآلات و وسايل فني صفحه 22

ماشين آلات و تجهيزات صفحه22

وسايل نقليه صفحه 23

اداري و كارگاهي صفحه 23

هزينه پيش بيني نشده و متفرقه صفحه 24

هزينه قبل از بهره برداري و هزينه تاسيس صفحه 25

حقوق و دستمزد مستقيم و غير مستقيم صفحه 26

آب و برق و سوخت صفحه 27

تعميرات و نگهداري صفحه 27

هزينه هاي استهلاك صفحه 28

هزينه هاي پيش بيني نشده و متفرقه صفحه 29

جمع كل هزينه ها صفحه 29

برنامه زمانبندي صفحه 30

برنامه مالي صفحه 31

مكانيابي صفحه 32

نمودارهاي فرآيند عمليات و فرآيند جريان صفحه 33















مقدمه :



كار آفريني موضوعي است كه در اواخر قرن بيستم مورد توجه محافل آموزشي كشور هاي جهان قرار گرفته است و در ايران براي اولين بار از طريق درس كار آفريني در نظام جديد آموزش متوسطه كشور مطرح گرديده است.

يكي از اهداف مهم كارآفريني،‌ايجاد انگيزه اعتقادي كافي در دانشجويان براي كار و تلاش مشاركت جدي در فعاليت هاي سالم اقتصادي است كه لازمه آن چگونگي بكار بستن تخصص از يك طرف و از طرف ديگر به كارگيري مهارتها لازم براي راه اندازي يك واحد كاري و يا انجام كار مفيد در محيط ها ي كاري مي باشد از اين نظر بعضي از صاحب نظران، توسعه كار آفريني را انرژي محركه كه موتور توسعه اقتصاد هر كشوور دانسته اند.

براي ايجاد زمينه مناسب براي تربيت و پرورش تفكر كار آفرين كه فرد بتواند به صورت يك عنصر با نشاط ، سالم ، خلاق ،‌نو آور ، تلاشگر ،‌مقاوم ، شجاع و متعهد به اصول تعليم و تربيت در حيطه هاي شناختي ، عاطفي و روان حركتي با توجه به اثرات تعاملي آنها در يكديگر از طريق درس كارآفريني امكان پذير مي باشد به عبارت ديگر در صورت همكاري جدي دست اندر كاران امور تعليم و تربيت كشور تجلي بخش اعظم هر آنچه كه در نظام تعليم و تربيت به دانشجو داده شده باشد از طريق اجراي خوب اين درس براي شروع يك زندگي مطلوب در دانشجو قابل مشاهده خواهد بود. از اين نظر مي توان گفت كار آفريني يك مقوله عرفاني و فرا شناختي مي باشد. و بنا به گفته جان فلاول فرا شناخت دانش فرد درباره جريانها يا فرآيندهاي شناختي خود است و در بر گيرنده به عمل آوردن، منظم كردن و هماهنگ كردن مجموعه اين فرايند هاست. به اين سبب مي توان فراشناخت را به معناي شناسايي خود به عنوان يك موجود متفكر دانست. آگاهي فراشناختي نقش بارزي در بر قراري يك توجه گزينشي ،‌حل مساله ، كنترل خود ، خود آموزي و تغيير رفتار دارد.

كار آفريني زمينه هاي لازم را براي يافتن فرصتها در بازار كار و توليد براي توانايي فردي مورد بررسي قرار مي دهد و مجموعه دانش و مهارتها را براي ورود به بازار كار مورد نياز است و همچنين راهبردهاي لازم را براي موفقيت در كسب و كار ارائه مي نمايد تا پس از فراغت از تحصيل چنانچه تمايل داشته باشي به جاي استخدام و كار براي ديگران در حد توان مالي و تخصصي به تنهايي يا به كمك دوستان و نزديكان نسبت به راه اندازي و اداره يك واحد كوچك صنعتي،‌كشاورزي و خدماتي براي كسب و كار مولد اقدام نمايي.

از طرفي سرعت روند تحولات فن آوري و اقتصاد در جهان به گونه اي است كه حتي راه اندازي و اداره واحد هاي توليدي و خدماتي كوچك نيز نيازمند اطلاعات و دانش است كه حتي راه اندازي و اداره واحد هاي توليدي و خدماتي كوچك نيز نيازمند اطلاعات و دانش است كه در اين مجموعه سعي شده است اين گونه اطلاعات در حد امكان و ضرورت ارائه شود.

از طرفي روحيه و تفكر كار آفريني هم در واحد هاي بزرگ توليدي و خدماتي و هم در واحد هاي كوچك كاربرد فراوان دارد و مي توان خلاقيتها، نو آوريها و موفقيتهاي زيادي را به دنبال داشته باشد. ليكن جايگاه اصلي توسعه تفكر كار آفريني در واحد هاي كوچك توليدي يا خدماتي است و امروزه در اغلب كشورها براي دست يافتن به پويايي اقتصادي به اين امر بسيار مهم توجه خاصي مبذول شده است و براي تحقق آن به نحو شايان توجهي از اهرمهاي قانوني و امكانات مراكز آموزشي و پژوهشي كشور بهره برداري گرديده و در برنامه ريزيها و سياستگذاريها عنايات خاصي به اين مهم شده است.





چه جانشين ها ومكمل هايي براي محصولات-خدمات خود در نظر گرفته ايد؟



تحقيقات بر عهده ارقان مديريتي اين سازمان گذارده شده بود.

با تحقيقات آنها متوجه شديم كشور ما كمبود لبنيات وگوشت و... دارد كه درپايتخت اين نياز بيشتربود وما براي همين محل مورد نظر را درنزديكي پايتخت انتخاب كرديم كه هم ارزان قيمت و هم از نظر كشاورزي داراي زمينهاي متعدد باشد.

براي توصعه محصول چه فكر هايي كرده ايد :

ما با برنامه ريزيي كه كرديم انتظار داريم درآينده اي نه چندان دور با صنعتي كردن گاوداري ،اضافي كردن تعداد گاوها و متعاقبا افزايش زمينهاي گشاورزي ، چند واحدي كردن دستگاه هاي شير دوشي ، باز چند واحدي كردن گاوداري از لحاظ گاوهاي شيري و گاوهاي گوشتي و موارد ديگر ميباشد.

تبليغات



رسانه هايي كه براي آگهي و تبليغات محصولات \خدمات خود به كارميگيريد كدامند؟ آيا براي تبليغات محصولات \خدمات خود از متخصصين خارج از شركت استفاده كرده ايد؟



همان طور كه قبلا اشاره شد محصولات ما با كارهايي مثل فروختن كمي ارزانتر از قيمت واقعي و همچنين عرضه محصولات بهتر وبا كيفيت عالي به بازار. و همچنين فرستادن افرادي به عنوان مبلغ به كارخانجات و شركت ها يي كه برخي از محصولات ما به عنوان مواد اوليه آنها مورد نياز است مانند :كارخانجات لبنياتي مثل كارخانجات شير پاستوريزه و... ميباشد.



برآورد نيروي انساني

هر يك از بخشهاي گوناگون شركت به چند نفر پرسنل نياز دارد؟ مهارت و تحصيلات پرسنل بايد در چه سطحي باشد؟ چه نوع روابط سازماني بايد بين آنها برقرار باشد؟ هزينه هاي پرسنلي به تفكيك كروههاي كاري چقدر است؟

در بخش شيردوشي 2نفر \بخش ريختن علوفه 2نفر \ جمع كردن فضولات 2نفر ميباشد.

تحصيلات كارگران اين شركت همه سيكل هستند زيرا در اين شركت مهم مهارت وتجربه است نه مدرك.



جارچوب قانوني و عوامل اجتماعي و محيطي



مجوزمجوزها و تاييده هاي مورد نياز شما كدامند؟ آيا كسب و كار شما به موضوعات مهم اجتماعي كه به امنيت ، آسايش و سعادت كاركنان مربوط است احترام ميگذارد؟ آياكسب و كار شما براي منطقه اي كه در آن قرار داريد توسعه و منافع اجتماعي به همراه مي آورد؟ آيا قوانين و مقررات زيست محيطي را در نظر ميگيريد؟

مجوز از تعاوني گاوداران براي حواله هاي دولتي محصولات درخواستي.(همانند جو، سبوس ، گندم ، سويا ،ذرت)

كارت سلامت براي تمام كارگران ، گرفتن پروانه گاوداري ، گرفتن جواز حفر چاه براي گاوداري وموارد ديگر ميباشد ...

__بله صد در صد به قول معروف پيشگيري بهتر از درمان است براي همين ما در كارهايمان سعي ميكنيم بهداشت را رعايت كنيم .

____بله ،با كاري كه ما كرديم ، مكاني كه ما گاوداري را در آن افتتاح كرديم شايد در آينده اي نه چندان دور كارخانجات ديگر(مثال كارخانجات شير پاستوريزه) ويااستفاده مردم از زمينها به صورت بهينه و با صرفه ميباشد .و همچنين بوجود آمدن شركت ماتقريبا باعث افزايش رفت وآمد تورم پولي زمينهاي اطراف آن و اعتبار بخشيدن به آنها ميشود





مراحل توليد و ساخت محصولات و جريان ورود مواد اوليه اصلي تا مرحله بسته بندي محصولات را تشريح نماييد.

مرحله ي شيردوشي :

ابتدا گاو ماده رابه اتاق شيردوشي هدايت ميكنيم و سپس با قرار گرفتن گاودر مكان مناسب ابتدا پستان گاو را شستشو داده سپس دستگاه شيردوشي را به پستانهاي گاو ماده وصل كرده و بعد از مدت تعيين شده كه شير كاو توسط شيردوش گرفته شد دستگاه شيردوش را از پستانهاي گاو باز كرده و دوباره پستان هاي گاورا شستشو ميدهيم و بعد از آن گاو را به محل خود هدايت ميكنيم .

بعد از اتمام اين مراحل شير دوشيده شده رادر ظروف مخصوص قرار داده و به دست مشتريان ميرسانيم(منظور به كارخانجات شير پاستوريزه ميرسانيم) .



برآورد فضاي مورد نيازطرح

به چه ميزان فضا براي بخشهاي توليد و عمليات نياز داريد ؟فضاي مورد نياز براي بخشهاي اداري ، رفاهي و كارگري را مشخص نماييد
دسته بندی: کارآفرینی » دام و طیور

تعداد مشاهده: 2477 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 36

حجم فایل:53 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: