پروژه کارآفرینی کارگاه خشک کردن و بسته بندی سبزیجات(با ظرفیت 1200 تن در سال)

دسته بندي : کارآفرینی » کشاورزی و زراعت
پروژه کارآفريني کارگاه خشک کردن و بسته بندي سبزيجات(با ظرفيت 1200 تن در سال)در 32 صفحه ورد قابل ويرايش


1- 1 مقدمه :

به گياهاني خوراکي سبز رنگ که در تهيه خوراک‏ها، دسرها و ساير خوردني‌ها به کار مي‌رود، اصطلاحاً سبزي مي‌گويند. از سبزي‌ها در پخت برخي غذاها مثل: قرمه سبزي، انواع کوفته، انواع کوکو و انواع آش و هم چنين تهيه انواع ترشي استفاده مي‌شود. علاوه بر اين، در ايران و برخي کشورهاي آسياي ميانه، برخي از اين سبزي‌ها را به صورت خام و در قالب دسر همراه غذا ميل مي‏کنند که به سبزي خوردن شناخته مي‌شود.



1 – 2 نام کامل طرح و محل اجراي آن :

بسته بندي انواع سبزي



محل اجزا :





1 – 3 – مشخصات متقاضيان :

نام


نام خانوادگي


مدرک تحصيلي


تلفن












1 – 4 – دلايل انتخاب طرح :

امروزه صنعت بسته بندي يکي از صنايع مرسوم در تمامي محصولات فاسد شدني است ، سبزي به عنوان يکي از محصولاتي که جايگاه خاص در سبد غذايي خانواده ها دارد و به دليل داشتن خواص و ويژگي هاي خاص از اهميت ويژه اي برخوردار است ، بسته بندي سبزي و در واقع سبزي هاي بسته بندي شده مي تواند به عنوان يکي از محصولات رايج در کشور سودآوري قابل توجهي داشته باشد و همچنين اشتغالزايي مناسبي را ايجاد نمايد .



1 – 5 ميزان مفيد بودن طرح براي جامعه :

ميزان مفيد بودن اين طرح را مي توان در ميزان مفيد بودن سبزي براي جامعه جستجو کرد ، سبزي به عنوان محصولي که قسمت اصلي نيازهاي بدن انسان را تامين مي کند نقش بسزايي در سلامتي انسان دارد ، از جمله فوايدي که سبزي هاي بسته بندي نسبت به سبزي هاي باز دارد اين است که اين نوع سبزي ها ميزان زمان بالاتري دارد و بسيار ديرتر فاسد مي شود .



1 – 6 - وضعيت و ميزان اشتغالزايي :

تعداد اشتغالزايي اين طرح 25 نفر ميباشد .



تاريخچه و سابقه مختصر طرح :

حتما شما هم تا به حال با مشکل له شدن و سياه شدن سبزي هاي خود در يخچال مواجه شده ايد ؟ نگهداري سبزي و ميوه به مدت طولاني تر کاري ساده است .

سبزي هاي خوردن را پس از پاک کردن و شستشو مدتي در سبد قرار دهيد تا آب آن به طور کامل خارج شود . سپس سبزي ها را درون يک ظرف از جنس روي ريخته که درب هم داشته باشد و آن را در يخچال نگهداري نماييد . با اين کار ساده ماندگاري سبزي هاي شما دو تا سه برابر مي گردد .

اما براي سبزي هاي خورشتي مشکلي که وجود دارد اين است که در هنگام خورد کردن له مي شوند براي جلوگيري از اين اتفاق کافي است سبزي ها را پس از شستشو در يک سبد ريخته و اجازه بدهيد خوب خشک شود . براي اينکه سبزي هاي شما سريع و کامل خشک شود مي توانيد سبزي ها را درون يک کيسه پارچه اي ( نخي ) ريخته و در در خشک کن لباسشويي خود قرار دهيد و چند دقيقه اي اجازه بدهيد لباسشويي کار کند . مشاهده خواهيد کرد که آب سبزي کاملا گرفته شده و بدون هيچ مشکلي مي توانيد آن را خرد نماييد و سبزي هاي شما اصلا له نمي شود .



ماندگاري بيشتر سبزي ها و ميوه ها :

تا به حال شنيده ايد که يک سيب گنديده مي تواند يک سبد سيب سالم را گنديده کند . خوب کافي است پس از خريد ميوه ها و شستشوي آنها ميوه هاي خراب تر را از ميوه هاي سالم تر جدا کرده و جدا از هم قرار دهيد و به محض مشاهده اينکه يکي از ميوه هاي سالم در حال خراب شدن است آن را خارج کرده و سريعتر مصرف نماييد . با اين روش در منزل شما هميشه ميوه درجه يک وجود خواهد داشت .

نکته : در صورتي که مقدار زيادي ميوه خريداري نموده ايد و مصرف آن ها مدت زيادي طول مي کشد بهتر است آن ها را نشسته باقي بگذاريد . يک اصل کلي اين است که ميوه هاي نشسته ماندگاري بيشتري دارند .



مجوز هاي قانوني :

تعريف:

جواز تاسيس مجوزي است که جهت احداث ساختمان ، تاسيسات و نصب ماشين آلات بنام اشخاص حقيقي و حقوقي در زمينه صنايع تبديلي و تکميلي بخش صنايع و معادن صادر ميگردد.



مراحل صدور جواز تاسيس :

1- پذيرش درخواست متقاضي صدور جواز تأسيس فعاليتهاي صنعتي و تكميل پرونده توسط مديريت سازمان صنايع و معادن شهرستان .

2- بررسي پرونده از نظر مدارك و تطبيق با مصاديق والويتهاي سرمايه گذاري در واحد صدور مجوز مديريت صنايع و معادن .

3- تكميل پرسشنامه جواز تاسيس ( فرم شماره يك ) توسط متقاضي .

4- ارسال پرونده منضم به فرم شماره يك به اداره مربوطه بمنظور بررسي ، اصلاح و تائيد فرم پرسشنامه جواز تاسيس با استفاده از اطلاعات طرحهاي موجود ، طرحهاي تيپ و تجربيات كارشناسي و ارجاع پرونده به مديريت .

5- ارجاع پرونده توسط مديريت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسيس .

گزارش مختصر بازديد از واحد ها توليدي با خدماتي مرتبط با موضوع پروژه :

بازديد از کارگاه خشک کردن و بسته بندي سبزي

بر اساس هماهنگي هاي بعمل آمده در بازديد از کارگاه بسته بندي سبزي به بررسي سيستم ها و دستگاهها و ماشين آلات موجود در کارگاه پرداختيم و سيستم مديريت و روش هاي تامين مواد اوليه را در کارخانه مورد ارزيابي قرار داديم .



جنبه هاي ابتکاري بودن و خلاقيت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوري در کليه رشته ها مي تواند عامل پيشرفت و توسعه قرار گيرد در بخش صنعت و در بسته بندي سبزي استفاده از ايده هاي نو و نوآوري و خلاقيت مي تواند به عامل موفقيت تبديل شود ، طراحي هاي گرافيکي تبليغاتي يکي از عوامل پيشرفت و توسعه اقتصادي در کشور هاي صاحب سبک در صنعت ميباشد ، الگوبرداري از اين روشها براي معرفي کالا و محصولات مي تواند به عنوان يک ايده نو مورد استقيال قرار گيرد .

دسته بندی: کارآفرینی » کشاورزی و زراعت

تعداد مشاهده: 782 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 32

حجم فایل:430 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: