پاورپوینت صورت گردش وجوه نقد در حسابداری میانه

دسته بندي : نرم افزار » حسابداری
این پاورپوینت در مورد صورت گردش وجوه نقد در حسابداری میانه در 50 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: صورت گردش وجوه نقد در حسابداری میانه،صورت گردش وجوه نقد،جريانهاي نقدي،بهای تمام شده سرمایه گذاری،مفهوم صورت گردش وجوه نقد،ساختار صورت گردش وجوه نقد،گردش وجوه نقد،فعالیتهای عملیاتی ،بازده سرمایه گذاریها و سود پرداختنی ،مالیات بر درآمد و...ومنابع می باشد

قسمتی از متن:

n
nعبارتست از موجودي نقدي و سپرده هاي ديداري نزد بانکها و موسسات مالي اعم از ريالي و ارزي( شامل سپرده هاي سرمايه گذاري کوتاه مدت بدون سررسيد) به کسر اضافه برداشتهايي که بدون اطلاع قبلي مورد مطالبه قرار مي گيرد.
n
nبهای تمام شده سرمایه گذاری
n
nبهای تمام شده یک سرمایه گذاری شامل قیمت خرید سهام به علاوه مخارج تحصیل از قبیل کارمزد کارگزار ، حق الزحمه و عوارض و مالیات خرید می باشد .
n
nچنانچه سرمایه گذاری تحصیل شده در برگیرنده سود تضمین شده یا سود سهام تعلق یافته و دریافت نشده باشد ، بهای تمام شده عبارت از بهای خرید پس از کسر هرگونه سود تعلق یافتۀ دریافت نشده خواهد بود .
n
nسرمایه گذاری کوتاه مدت در سهام ( سرمایه گذاری جاری )
n
n
n1. براي قضاوت استفاده کنندگان در خصوص مبلغ، زمان و ميزان اطمينان از تحقق جريانهاي نقدي آتي.
n2. بيان نحوه ارتباط بين سودآوري واحد تجاري و توان آن جهت ايجاد وجه نقد و تعيين کيفيت سود تحصيل شده توسط واحد تجاري.
n3. کنترل ميزان دقت ارزيابيهاي گذشته جريانهاي نقدي آتي.
n4. انعکاس رابطه بين فعاليتهاي واحد تجاري و دريافتها و پرداختهاي آن.
n
n به طور کلی در حسابداری صورتهای مالی به 4 دسته ی ترازنامه، صورت سود وزیان، صورت سود وزیان جامع و صورت جریان وجوه نقد دسته بندی میشوند. در ایران صورتهای مالی تاپیش از انقلاب تنها محدود به ترازنامه ،صورت سود و زیان و صورت سود وزیان انباشته بود. از آنجا که صورت سود وزیان برمبنای حسابداری تعهدی است، ممکن است سود خالص جریان نقد عملیات را به خوبی نشان ندهد وگاهی ممکن است شرکت سود خالص و رو به رشد داشته باشد ولی به دلیل عدم توانایی درایجاد جریان نقد دچار مشکل اساسی و ورشکستگی شود که برای رفع این مشکلات از صورت جریان وجوه نقد که براساس مبنای نقدی تهیه میشود استفاده شده است.
n
nصورت جریان وجوه نقد یکی از گزارش های مالی سه ماهه است که هر شرکت سهامی در بورس موظف به گزارش ان است.
nمزاياي اطلاعات صورت جريان وجوه نقد در مقايسه با اطلاعات ساير اجزاي صورتهاي مالي اساسي
n
nü عدم تاثير پذيري صورت جريان وجوه نقد از برخوردهاي متفاوت حسابداري در خصوص معاملات و رويدادهاي يکسان در سطح واحد تجاري موجب مي شود ارائه آن قابليت مقايسه جنبه عملياتي عملکرد مالي واحد تجاري مختلف را افزايش دهد
n
دسته بندی: نرم افزار » حسابداری

تعداد مشاهده: 2462 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 50

حجم فایل:158 کیلوبایت

 قیمت: 29,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: