تحقیق اجرای سقف کرومیت و کوبیاکس و مزایای آنها،

دسته بندي : فنی و مهندسی » عمران
این تحقیق در مورد اجرای سقف کرومیت و کوبیاکس و مزایای آنها در 35 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش و شامل مقدمه،تاریخچه، اجرای سقف کرومیت و کوبیاکس و مزایای آنها،سقف تیرچه و بلوک کُرمیت،سقف کامپوزیت کُرمیت،سقف پلیمری کُرمیت،مزایای سقف کرمیت،کوبیاکس،روش اجرای درجای سیستم کوبیاکس،سقف کوبیاکس،سقف کرومیت،و...و منابع می باشد.همچنین:

فهرست

مقدمه: 3

تاریخچه. 4

سقف تیرچه و بلوک کُرمیت... 5

سقف پلیمری کُرمیت... 5

سقف کامپوزیت کُرمیت... 5

سقف کاذب... 6

سقف ضربی کُرمیت... 6

مزایای سقف کرمیت... 7

سهولت اجرای داکت (بازشو( 9

نظارت بر اجرای سقف در طول اجرا 9

ارائه ضمانت نامه. 9

مزایای سقف کامپوزیت کرمیت... 9

تیرچه کرومیت چیست؟. 11

اصول طراحی.. 14

سقف کامپوزیت کرمیت... 15

الزامات طراحی ساخت... 15

مقاومت نهایی و شکل پذیری بالا. 24

مزایای اصلی کرومیت : 25

عدم نیاز به جک و شمع بندی در زیر سقف... 26

امکان بتن ریزی چند سقف ساختمان.. 26

سرعت بالای اجرای سقف ها 26

جوش CO2 : 27

جداول تیرچه کرومیت... 28

کوبیاکس.... 28

صنعتی سازی.. 29

اجزای این سیستم عبارتند از: 30

مزایای سیستم کوبیاکس در مقایسه با سایر سقف های رایج.. 30

مزایای فنی.. 31

روش اجرای درجای سیستم کوبیاکس.... 33

منابع.. 38





























مقدمه:

تیرچه کرومیت نوعی تیرچه پیش ساخته فلزی مانند تیرچه سفالی فندوله ای و بتنی می باشد با این تفاوت که در بال تحتانی یا پاشنه تیرچه کرومیت به جای استفاده از ۲ عدد میلگرد و بتن از ورق فولادی ۳ یا ۴ میل و در بال فوقانی تیرچه کرومیت به جای ۱ عدد میلگرد از نبشی استفاده شده است . تیرچه کرومیت نسبت به تیرچه های پیش ساخته دیگر مانند تیرچه های سفالی و پیش تنیده دارای مزایایی است .در سیستم سقف کُرمیت از تیرچه های فولادی با جان باز در ترکیب با بتن استفاده می شود. در ساخت تیرچه های مذکور از یک تسمه، در بال تحتانی و نیز یک میلگرد خم شده در جان استفاده می شود. برای پرکردن فضای خالی بین تیرچه ها از قالب های ثابت مانند بلوک های سیمانی، پلی استایرن، طاق ضربی ، قالب های موقت فولادی (کامپوزیت ) و یا هر پرکننده سبک استفاده می شود.

تاریخچه

در سال ۱۳۵۶ بر اساس بهره‌گیری از آئین‌نامه‌های AISC ،ACI ،SJI طراحی و به جامعه مهندسی معرفی و در سال ۱۳۵۸ با حمایت سازمان پژوهشهای ایران و بعد از آزمایش‌های لازم توسط دانشگاه پلی تکنیک تهران و مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن (BHRC) وارد بازار مصرف گردید و درسال ۱۳۶۲ موفق به ثبت اختراع تحت شماره ۲۲۴۴۵ در اداره ثبت علایم و اختراعات و مالکیت صنعتی گردید. این طرح در بازار به نام سقف کرمیت معروف و با توجه به مصطلح شدن این نام، توسط کمیسیون استاندارد ۱۲۹۷۷ این نام رسماً به ان اطلاق گردید

در سیستم سقف کُرمیت از تیرچه های فولادی با جان باز در ترکیب با بتن استفاده می شود. در ساخت تیرچه های مذکور از یک تسمه، در بال تحتانی و نیز یک میلگرد خم شده در جان استفاده می شود. برای پرکردن فضای خالی بین تیرچه ها از قالب های ثابت مانند بلوک های سیمانی، پلی استایرن، طاق ضربی ، قالب های موقت فولادی (کامپوزیت ) و یا هر پرکننده سبک استفاده می شود.

فواصل تیرچه ها
دسته بندی: فنی و مهندسی » عمران

تعداد مشاهده: 2429 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 35

حجم فایل:785 کیلوبایت

 قیمت: 29,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: