گزارش حضور بانک‌ها در بازار رسانه و نظر مردم دربارۀ آن‌ها

دسته بندي : نرم افزار » اینترنت
گزارش
حضور بانک‌ها در بازار رسانه و نظر مردم دربارۀ آن‌هادر یک واکاوی و نظرسنجی دربارۀ بانک‌های کشور که دو مجموعۀ نظربازار (بستر تحقیقات بازار آنلاین) و پایشگر (مرجع رصد و تحلیل فضای مجازی) انجام دادند، بانک‌های کشور براساس میزان شهرت در جامعه و در بین مخاطبان رتبه‌بندی شدند. در ادامه به توضیح و تحلیل این نظرسنجی می‌پردازیم.

جامعۀ آماری
پایشگر، با واکاوی و بررسی محتوای بیش از ۱۵۰۰ منبع خبری فضای مجازی، به بررسی اخبارهای مرتبط با بانک‌ها پرداخت. همچنین با پایشِ بیش از ۲۷۰هزار کانال تلگرامی فارسی و بررسی پست‌های مرتبط با هر بانک، بانک‌های کشور را با سنجۀ میزان محتوا، از نگاه رسانه‌ها رتبه‌بندی کرد.
نظربازار نیز براساس بررسی و تحقیقات میدانی از کاربران فضای مجازی در بازۀ یک‌ماهه، به دو رتبه‌بندی برای بانک‌ها براساس دو پرسش مختلف دست یافت. یکی از پرسش‌ها براساس داشتن حساب در بانک‌های مدنظر (با جامعۀ آماری ۷۷۰۰ نفر) و دیگری براساس میزان استفادۀ مردم از خدمات متنوع بانک‌ها (با جامعۀ آماری ۲۶۰۰ نفر) تهیه و تنظیم شده است.

بانک ملی، معروف‌ترین بانک
بین ۹ بانک قرارگرفته در جدول، رتبۀ اول را بانک ملی ایران و رتبۀ دوم و سوم را نیز به‌ترتیب بانک‌های ملت و سپه و… از آن خود کرده‌اند. مقایسۀ این آمارهای به‌دست‌آمده از هر مجموعه، برابری نسبی رتبۀ شهرت بانک‌های اعلام‌شده توسط مردم و رسانه‌ها را نشان می‌دهد. در هر کدام از آن‌ها می‌توان سهم بسزای رسانه و تبلیغات و همچنین نحوۀ عملکرد و خدمات‌رسانی آن‌ها را مشاهده کرد.گفتنی است که این رتبه‌بندی‌ها براساس میزان شهرت این بانک‌ها در جامعه انجام گرفته است و لزوماً شهرت با محبوبیت همراه نیست. این آمار درواقع پیکانی دو‌جهته در رشد روزافزون معروفیت هر بانک است. به نحوی که در یک جهت این پیکان با افزایش میزان خدمات‌رسانی و سهولت در انجام کارهای بانکی و تکنولوژی‌های جدید و در یک کلام عملکرد خوب یا بد بانک، شهرت آن ارتقا یافته و در رسانه‌ها انعکاس می‌یابد. هر چقدر هم میزان تبلیغاتِ مطلوب و مؤثر بانک‌ها بیشتر باشد، مردم از نحوۀ عملکرد بانک‌ها اطلاع بیشتری می‌یابند و از آن بهره‌مند می‌شوند و این سوی دیگرِ پیکان است.
اطلاعات ارائه‌شده در این اینفوگرافیک توسط پایشگر، فقط با تحلیل آماری محتوای رسانه‌ها در بستر خبر و تلگرام به دست آمده است. البته روابط عمومی و مدیران بانک‌ها می‌توانند با تحلیل آماری و کیفی دیتای شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر و… تصویر واقعی‌تری از عملکرد بانک خودشان را در میان نظریات مردم به‌دست آورند. به همین وسیله پایشگر آمادگی خود را در ارائۀ خدمات گسترده و متنوع به روابط عمومی‌ها اعلام می‌کند.

این مجموعه آمار در تابستان ۱۳۹۶ دربارۀ بانک ملی، ملت، تجارت، صادرات، سپه، رفاه، کشاورزی، مسکن و پاسارگاد جمع‌آوری و منتشر شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و جامع‌تر در این زمینه می‌توانید با info@nazarbazaar.ir در ارتباط باشید.
دسته بندی: نرم افزار » اینترنت

تعداد مشاهده: 2313 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: zip

تعداد صفحات: 1

حجم فایل:105 کیلوبایت

 قیمت: 34,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    گفتنی است که این رتبه‌بندی‌ها براساس میزان شهرت این بانک‌ها در جامعه انجام گرفته است و لزوماً شهرت با محبوبیت همراه نیست. این آمار درواقع پیکانی دو‌جهته در رشد روزافزون معروفیت هر بانک است. به نحوی که در یک جهت این پیکان با افزایش میزان خدمات‌رسانی و سهولت در انجام کارهای بانکی و تکنولوژی‌های جدید و در یک کلام عملکرد خوب یا بد بانک، شهرت آن ارتقا یافته و در رسانه‌ها انعکاس می‌یابد. هر چقدر هم میزان تبلیغاتِ مطلوب و مؤثر بانک‌ها بیشتر باشد، مردم از نحوۀ عملکرد بانک‌ها اطلاع بیشتری می‌یابند و از آن بهره‌مند می‌شوند و این سوی دیگرِ پیکان است.
    اطلاعات ارائه‌شده در این اینفوگرافیک توسط پایشگر، فقط با تحلیل آماری محتوای رسانه‌ها در بستر خبر و تلگرام به دست آمده است. البته روابط عمومی و مدیران بانک‌ها می‌توانند با تحلیل آماری و کیفی دیتای شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر و… تصویر واقعی‌تری از عملکرد بانک خودشان را در میان نظریات مردم به‌دست آورند. به همین وسیله پایشگر آمادگی خود را در ارائۀ خدمات گسترده و متنوع به روابط عمومی‌ها اعلام می‌کند.

    این مجموعه آمار در تابستان ۱۳۹۶ دربارۀ بانک ملی، ملت، تجارت، صادرات، سپه، رفاه، کشاورزی، مسکن و پاسارگاد جمع‌آوری و منتشر شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و جامع‌تر در این زمینه می‌توانید با info@nazarbazaar.ir در ارتباط باشید.