دانلود تحقیق ماشین آلات عمرانی (بلدوزر) word

دسته بندي : فنی و مهندسی » شهرسازی
دانلود تحقیق ماشین آلات عمرانی (بلدوزر) word



این تحقیق در 9 صفحه فایل word بوده ، و به همراه تصاویر مربوطه می باشد.



مقدمه:

یك بلدوزر در اصل یك ماشین خزنده قوی است كه به یك تیغه مجهز شده است . عبارت بلدوزر معمولاً به هرگونه ماشین مهندسی سنگین كه بر روی زمین حركت می كند اطلاق می گردد ، ولی در اصل برای تراكتوری كه تیغه جلوی آن نصب شده ، این اسم را به كار می‌برند و همچنین به ماشین آلات سنگینی كه دارای تیغه هستند.



همانطور که در تصویر می بینید در سمت راست ، تیغه قرار دارد و در سمت چپ ، خراشنده عقبی قرار دارد.

اولین بولدوزرها برای كارهای كشاورزی و برای جابجاكردن خاك و ایجاد كانالها ، انباشته كردن خاكها و برای ایجاد خاكریز و هرگونه پروژه خاكبرداری مربوط به كشاورزی مورد استفاده قرار می گرفتند ، كه البته در این حالت تراكتور ها را با صفحات فلزی ضخیمی مجهز می کردند. این صفحات فلزی ضخیم كه بعد ها تا حدودی شكل تیزتری هم به خود گرفتند ، را تیغه (blad) می‌نامند و در جلوی بلدوزرها نصب می شد.

تیغه لایه های خاك را می تراشد و با حركت رو به جلوی ماشین ، خاك را انباشته می كند ، چندین مدل تیغه برای موارد مختلف طراحی شده است، بعنوان مثال از تیغه های تیز برای قطع كردن درختچه ها و پاكسازی سطح زمین مورد استفاده قرار می گرفتند.

یكی دیگر از تجهیزاتی الحاقی به بلدوزرها كه برای جمع آوری خاك استفاده می شود به نام«Scraper خراشنده» شناخته می شود و توسط James porteous درسال 1883 اختراع شد و این اولین طراحی بود كه از لحاظ اقتصادی ما را قادر به جابجایی خاك از روی زمین و انباشته کردن آن در جای دیگر یا در زمینهای گود می كرد.



در طول سالها بلدوزرها بزرگتر ، قدرتمندتر و پیشرفته تر شدند و از همه مهمتر بهبود قدرت موتور آنها بود که امكان حركت راحت تر و بیشتر و همچنین كنترل ساده تر ، بالارفتن كابین و افزوده شدن بازوهای هیدرولیك (به جای مدلهای قدیمی كه با كابل كارمی كردند) و سایر موارد مهم دیگر، از جمله پیشرفتهای مشاهده شده در تولید این ماشین آلات بوده ، به طور مثال در صورت نیاز می‌توانید یك بلدوزر را به خراشنده در عقب ، مجهز كنید كه برای خراشیدن، شكستن یا ایجاد شیار در سنگها یا خاكهای سخت استفاده می‌شود.



اگرچه بلدوزرها ، درابتدا از ماشینهای كشاورزی آغاز شدند ولی امروزه در كلیه پروژه های عظیم شهرسازی و همچنین در ماشین آلات ارتشی دنیا به كار گرفته می‌شود.

اغلب بلدوزرها دارای موتورهایی هستند كه از لحاظ مهندسی بزرگ و قدرتمند به حساب می آیند این موتورها امكان آن را فراهم می كند که این ماشینها برروی زمین به خوبی حركت كرده و قابلیت حركت یكنواخت برروی زمینهای نرم را هم داشته باشند ، دارای موتورهای عریض هستند که باعث می شود كه وزن آنها به خوبی روی شاسی توزیع شود و دارای تعادل وزنی می باشند كه در این صورت از فرو رفتن در زمینهای شنی جلوگیری می‌شود و موتورهای كاملاً عریض به عنوان (موتورهای باتلاقی) شناخته می شوند.



و در ادامه:

تیغه:

تنظیمات تیغه :

نفوذ پذیری تیغه :

نحوه حركت بلدوزر:

فرمان بلدوزر:

انتخاب صحیح‌ ، بازدهی بالا:

ایستایی و تقسیم مناسب وزن:

تقسیم وزن مناسب :

ثبات و ایستایی :

عوامل موثر بر ایستایی و نحوه تقسیم وزن :

نیروی كشش (Traction):

نوع كفشك :

ضریب كشش (Coefficient of Traction):

خراشنده‌ها :

منابع:
دسته بندی: فنی و مهندسی » شهرسازی

تعداد مشاهده: 1429 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 9

حجم فایل:380 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: